
4 skvelé nápady ako urobiť súťaž na Instagrame + rady ako na Instagram súťaž
4 skvelé nápady ako urobiť súťaž na Instagrame
… a pár rád ako bonus k Instagram súťažiam.
Pravidlá súťaže na Instagram.
Porozumenie a naštudovanie pravidiel Instagramu nie je najzaujímavejšou časťou práce s týmto socialnym médiom, no je neoddeliteľnou a veľmi dôležitou časťou celého procesu.
Dodržiavajte zákon
Iste, znie to jasne, veď ktorá spoločnosť by chcela vedome porušovať zákon. Zákony a jednotlivé vyhlášky sú však priveľmi obsiahle, najmä, ak usporiadavate súťaž na platforme, ktorú dnes používa väčšina sveta.
Vytvorte súbor jasných pravidiel
A uľahčite ich hľadanie..
Napríklad, počas trvania súťaže, zvyknú najmä väčšie spoločnosti zavesiť pravidlá aktuálnej súťaže aj na ich webové stránky. Ak napr. nemáte možnosť uverejniť ich týmto spôsobom a zároveň ich nechcete pridávať priamo do popisu súťaže, môžete ich uverejniť ako prvý komentár pod Instagram súťažou.
Vysvetlite, že Instagram nie je oficiálnym partnerom súťaže
Podľa pravidiel Instagramu týkajúcich sa vytvárania a prevádzkovania súťaží je nutné ku každej súťaži uviesť, že „súťaž nie je nijakým spôsobom sponzorovaná, schválená alebo prepojená s Instagramom“.
Pravidlá nájdete tu: https://help.instagram.com/179379842258600
Nežiadajte Instagram (support) o pomoc pri realizácii súťaže
Instagram má v rámci podpory a poradenstva k realizácii súťaží na ich platforme jasno, a to, že nereagujú na otázky a pripomienky týkajúce sa tejto oblasti.
*To však neznamená, že im nemôžete nahlásiť súťaž, ktorá nie je v súlade s pravidlami.
4 idei ako urobiť súťaž na Instagrame
1. Follow na profil + komentár k fotografii.
Toto je jedna z najpoužívanejších a najviac efektívnych stratégií, pričom je zároveň najjednoduchšia pre zapojenie sa používateľov do súťaže.
Na obrázku je súťaž od @therese.sk. Podmienky žiadali od používateľov follow na profil, čím profil zvyšoval svoju základňu fanúšikov a zároveň žiadali označenie ďalších dvoch „kamarátok“ do komentáru, čím sa súťaž organicky dostala k stovkám potencionálnych fanúšikom (kamarátkam) a zákazníkom celkom zdarma.
2. Súťaž o doplnenie titulov do fotografie
Je prirodzené, že používatelia sociálnych sietí chcú ukázať svoj zmysel pre humor. Súťaž založená na tomto princípe je veľmi prirodzenou a nenásilnou možnosťou ako organicky rozširiť svoj dosah a povedomie o profile/značke.
Hokejový tím Sudbury Wolves OHL využil danú stratégiu s použitím pridanej fotografie. Fanúšikov vyzval, aby vymysleli vtipný popis k obrázku, prípadne vymyslel rozhovor zachytených hráčov a rozhodcu, pričom komentár, ktorý dosiahne najvyšší počet lajkov vyhrá lístky na ďalší zápas zdarma.
3. Drobnosti alebo súťaž založená na povedomí o značke
Táto forma je založená na tom, že v rámci zapojenia sa do Instagram súťaže pridáte pod podmienkou napísania komentára, v ktorom človek napíše odpoveď na zadanú otázku.
Napr. cestovná kancelária by mohla uviesť otázku, ktorá časť Ázie je v rámci ich exotických zájazdov najobľúbenejšia u zákazníkov, pričom by odkázala na ich firemný blog, kde by po krátkom hľadaní súťažiaci našli odpoveď. Týmto človeka „donútite“ navštíviť váš web, budujete akési prepojenie a zároveň mu prezentujete svoje služby, keďže ste ho už dostali na web. V rámci tejto stratégie sa dá pracovať s hocičím a je možné ju aplikovať na akýkoľvek segment.
4. Využitie súťaže ako zdroja obsahu
Súťaž na Instagrame je skvelý spôsob ako nenásilne zbierať obsah od fanúšikov, ktorý môžete neskôr použiť pri zdieľani na sociálnch sieťach, ako referencie, či ako obsah do platených kampaní.
Môžete používateľov, v rámci jednej podmienky, napríklad požiadať o vyfotenie sa s produktom, o vyfotenie produktu na tom a tom mieste, o vyfotenie vtipnej fotografie s produktom a pod. – kreativite sa medze nekladú.
——————————————————————————————————————————-
… ako spustiť samotnú súťaž.
Stanovte si jasné ciele
Prvým krokom je vedieť, čo chcete danou súťažou získať. Chcete navýšiť základňu sledovateľov? Zvýšiť povedomie o novom produkte/službe? Získať foto obsah?..
Odpoveď na túto otázku vám pomôže určiť si, aký druh súťaže je pre vás vhodný a zároveň vám pomôže efektívne merať výsledky.
Podrobnosti si naplánujte
- pripravte si znenie súťaže so všetkými podmienkami, ktoré musia súťažiaci pre zapojenia sa splniť – podmienky by mali byť jasné, stručné a vecné
- sprístupnite pravidlá súťaže buď na vašom webe alebo v prvom komentári súťaže, prípadne odkážte na váš blog, príspevok na Facebook-u a pod.
- upozornite na fakt, že súťaž je organizovaná pod vašou hlavičkou a nie je oficiálne prepojená s Instagramom
- použite hashtag pre súťaž, ak toto zapadá do vašej stratégie
- určite si napíšte dátumovo trvanie kampane (od-do)
- vyžrebujte víťaza (najlepší spôsob je cez niektorý z online žrebovacích Instagram nástrojov, súťaž tak bude ukončená transparentne a 100% bez podozrenia na manipulovanie a pod.)
Uľahčite „zapojenie sa“ do súťaže
Pamätajte, že Instagram je hlavne mobilná sociálna sieť, podmienky by tak nemali súťažiacich nútiť vykonávať akcie, pri ktorých je potrebný počítač.
Vyberte vhodnú cenu
Výherná cena by mala byť natoľko cenná, aby motivovala ľudí k účasti vo vašej súťaži, ale zároveň nie natoľko, aby sa zapájali používatelia, ktorí nemajú skutočný záujem o vašu značku. Zabudnite teda na iPhony, iMac-y a pod.
Krížová propagácia
Upozornite na prebiehajúcu súťaž aj na ostatných komunikačných kanáloch, aby sa tak o vašej suťaži dozvedel čo najväčší počet ľudí (Web stránka, Facebook, Twitter..).
Oslovte viac potenciálnych účastníkov pomocou reklám na Instagrame
Po určení cieľovej skupiny nechajte príspevok súťaže propagovať – zaistíte tak, že sa súťaž dostane medzi kruhy, ktoré chcete primárne osloviť. Toto je potrebné aplikovať najmä v prvých dňoch/hodinách konania sa súťaže.
Zmerajte svoje výsledky
Zvážte:
- počet prihlásených a nových followerov
- počet komentárov a lajkov
- návštevnosť web stránky a predaje počas trvania súťaže v jej jednotlivých štádiách
- pozitívny a negatívny sentiment
- …
Pravé analýza PO a tieto informácie vám môžu pomôcť v budúcom usporiadaní súťaží a v dosahovaní stále lepších výsledkov.