
Ako sme vďaka directom zvýšili predaj cez Instagram?
Ako sme vďaka Instagram directu zvýšili priame predaje
… piatim klientom v priemere o 30 objednávok mesačne.
O tom ako vám môže Instamag pomôcť budovať váš biznis a osobnú značku, sme si napísali naposledy tu: ako vám dokáže pomôcť Instamag. Dnes sa posunieme a ukážeme si ako vyzerá, resp. ako môže vyzerať a aké dosahuje výsledky direct-ová kampaň na Instagrame.
Direct je pomenovanie pre „priamu správu“ na Instagrame. Vďaka direct-om môžete chatovať s priateľmi, s kolegami z práce, môžete si vytvárať skupiny v rámci vašich hobby.. takáto správa však môže slúžiť aj na zvyšovanie predajov, a práve to je to, na čo sa v tomto vstupe zameriame.
Direct správy nie sú rozosielané spamovo, ale len ľuďom, ktorí sa rozhodli váš profil sledovať, teda vám zanechali follow (prejavili záujem o vaše konto, obsah, produkty, služby..), a to zväčša do 60 minút od prijatia follow-u.
Na mušku sme si zobrali 5 klientov.
Cieľ: zvýšiť priamo merateľné konverzie.
Spôsob: poslať automatizovanú správu približne 40 novým followerom denne (takým, ktorých získame na základe Instamag kampane alebo platenej propagácie).
Konverzie vieme v tomto prípade priamo a 100% presne merať, nie cez GA, či iné analytické nástroje, ale priamo cez pridelené zľavové kódy, kódy na dopravu zdarma a pod. Oslovené účty dostanú zľavový kód/kupón, ktorý musia zadať pri vytvorení objednávky na uplatnenie zľavy. Buď ho zadajú do okienka na to určeného alebo do poznámky (v závislosti na danom obchode a technologickej predispozícii), prípadne priamo pri predaji na kase.
Directy, automatizované správy, môžu mať rôzne podoby v závislosti od typu klienta, segmentu v ktorom ponúka produkty a služby, môžu sa líšiť v rámci zvoleného štýlu komunikovania k cieľovej skupine (mladší/starší zákazníci, určitá komunita a pod.).
V praxi: pomocou Instamag-u alebo platenej propagácie, prípadne vďaka spoluprácam s influencermi a pod. získame pozornosť nových účtov, potencionálnych klientov. Tí sa rozhodnú prísť na náš profil a zanechať nám follow. Naša umelá Inteligencia Instamg-u to vyhodnotí a zašle danému používateľovi jednu z vybraných správ. Človeka tak nestratíme, resp. neuspokojíme sa na začiatok len s followom, ale vytvoríme akciu, ktorou si získame jeho pozornosť. Systém samozrejme neposiela správy automaticky obratom, všetko čo robí, vykonáva tak, aby to pôsobilo osobne a nie roboticky, teda aj posielanie automatizovaných správ má svoje pravidlá a postupy (vzorce).
1. Klient: xxxxxxx.cz, eshop s bio potravinami
Poznámka: eshop s bio potravinami patriaci do top 5 v rámci segmentu.
Výsledok: 31 realizovaný objednávok pomocou zľavového kupónu.
2. Klient: xxxxxxxx.shop, eshop s oblečením
Poznámka: móda určená pre mladšie ročníky (ženy).
Výsledok: 19 realizovaný objednávok pomocou zľavového kupónu.
3. Klient xxxxx.sk, eshop s kávou
Poznámka: eshop s novou značkou kávy (marketing iba v rámci Instagramu).
Výsledok: 37 realizovaný objednávok pomocou zľavového kupónu.
4. Klient xxxxxxxxx.sk, eshop s nábytkom
Poznámka: eshop s interiérovým nábytkom so showroomom v Bratislave.
Výsledok: 4 realizované obchody (v danom mesiaci).
5. Klient xxxxx.sk, burger reštaurácia v Bratislave
Poznámka: nová burger reštaurácia v Bratislave
Výsledok: +130 vybavených objednávok v rámci ponúknutej promo akcie
________________________________________________________________________
Ďalšie návrhy na inšpiráciu…