
Ako robiť marketing na Instagrame v roku 2020 + 10 top instagram tipov
Ako robiť marketing na Instagrame + 10 Instagram tipov
Počet značiek, ktoré začleňujú Instagram marketing do svojej obchodnej stratégie stále prudko narastá. Zatiaľ čo v roku 2018 Instagram využívalo len vyše 25% obchodníkov v rámci SR a ČR, v roku 2020 to bude odhadom už viac ako 75%.
Niet divu.. Instagram má už dnes viac ako miliardu aktívnych používateľov a reklamné publikum s viac ako 850 miliónmi účtov.
Nastavenie Instagram firemného účtu
Skôr ako začnete s marketingom na Instagram, potrebujete biznis Instagram účet. Ak ho už máte, preskočte nasledujúce tipy. Ak už máte osobný účet, preskočte na 3. krok tohoto návodu.
Krok 1: Stiahnite si aplikáciu Instagram
Android: ANDROID
Ios: IOS
Krok 2: Zaregistrujte sa
- otvorte aplikáciu
- kliknite na „Vytvoriť nový účet“
- zadajte svoj e-mail alebo tel. číslo
- vytvorte si svoje užívateľské meno a heslo
- vyplňte ostatné informácie o profile a kliknite na tlačidlo „hotovo“
Krok 3: Aktivujte si firemný profil
- kliknite na 3 vodorovné čiarky v pravom hornom rohu Vášho profilu
- kliknete na voľbu „nastavenia“ a potom na voľbu „účet“
- spojte svoj Instagram s FB biznis účtom (ak ho vlastníte)
- kliknite na voľbu „prepnúť na profesionálny účet“
- kliknite na „hotovo“
10 Instagram marketingových tipov, ktoré si nemôžete dovoliť ignorovať!
1. Používajte firemný Instagram účet
Pre prípad, že ste preskočili predchádzajú kroky a plánujete sa ponoriť do zvyšku tipov, tu je pár dôvodov, prečo by ste to mali opätovne prehodnotiť.
Firemný Instagram účet vám poskytuje prístup k funkciám, ktoré nemôžete používať pri osobnom účte, a to napríklad:
- štatistiky Instagramu!
- možnosť vytvárať reklamy na Instagrame
- možnosť predávať produkty na Instagrame (Instagram shopping)
- možnosť pridať kontaktné informácie a tlačidlo s výzvou
2. Jasne definujte svoje ciele
Všetky sociálne siete sú strojmi na peniaze. Tieto stroje však nemôžete využívať efektívne vo svoj prospech, pokiaľ neviete, čo sa snažíte dosiahnuť a získať.
Instagram marketing môže generovať rôzne výstupy v závislosti na stratégii, ktorú zvolia jednotliví marketéri a majitelia účtov, ako napríklad:
- zvyšovanie povedomie o značke (služby, produkty, novinky, akcie..)
- získanie nových leadov (lead označuje potenciálního zákazníka, ktorý prejavil záujem o produkt/službu)
- oslovenie novej skupiny potencionálnych klientov
- priame predaje
Môžete sa zameriavať na všetko a ešte oveľa viac, ak si však nestanovíte presné ciele, pravdepodobne sa k nim nikdy nedostanete.
3. Definujte svoje publikum
Jasne definujte svoje cieľové publikum, aby ste tak mohli efektívne oslovovať práve tú skupinu, ktorá je pre Váš biznis relevantná.
Definovať cieľovú skupinu je nutné vedieť pri automatizácii (viac o nej po kliknutí TU), ale aj pri štandardnej platenej reklame, či nastavovaní krátkodobej a dlhodobej stratégie pre Vaše konto.
4. Optimalizujte Váš profil
Instagram BIO (popis): máte k dispozícii 150 znakov na to, aby ste zanechali skvelý prvý dojem pre potencionálneho návštevníka a prezradili návštevníkom, prečo by mali na Vašom profile ostať a venovať mu pozornosť.
Profilová fotografia: vo väčšine prípadov by malo profilovú fotografiu tvoriť Vaše logo.
Vaša profilová fotografia na Instagrame sa zobrazuje s rozmermi 110 x 110 pixelov, orezanými do kruhu s priemerom 110 pixelov. Je však nahraná s veľkosťou 320 x 320 pixelov, preto by ste mali zvoliť taký veľký súbor, ktorý bude vyzerať dobre, aj keď Instagram zmení spôsob zobrazovania profilových obrázkov.

Správne vytvorené Instagram BIO a použitá fotografia s logom spoločnosti @easycars_sk.
5. Tvorte vizuálne a obsahovo zaujímavý obsah
Instagram je najmä vizuálne médium, takže vaše príspevky nemôžu vyzerať priemerne, ale musia vyzerať skvele. To však neznamená, že vaše príspevky musia byť vytvorené s profesionálnym fotografickým vybavením.

Jednoduché, ostré a s relevantným popisom a hastagmi – príspevok Instagramu @roseteddy.sk
Ak vám Instagram profil nespravuje profesionálna agentúra a ste len malým eshopom či jednotlivcom, je absolútne v poriadku pridávať príspevky tejto kvality.
Ak však máte s Instagramom väčšie ciele, odporúčame sa zveriť do rúk profesionálom, tí budú generovať obsah inej úrovne.
6. Nepreháňajte to s priamym predajom predajom
Veľkou chybou, ktoré mnohé spoločnosti robia, je skutočnosť, že zo svojho účtu robia predajný eshop. Väčšina príspevkov, ktoré takéto značky produkujú sú robené práve v tomto štýle.
Takéto príspevky majú len malú hodnotu. Väčšina ľudí ich bude ignorovať a algoritmus Instagramu bude na budúci obsah profilu reagovať ako na menej kvalitný a zaujímavý, čím sa výrazne zníži možný dosah profilu.
7. Pridávajte posty a stories v správny čas a v správnom rozsahu
Hoci logika môže naznačovať, že viac príspevkov = viac fanúšikov, dosahu a viac úspechu, skúsenosti a údaje uvádzané Instagramom toto tvrdenie nepodporujú.
Príliš veľa príspevkov a stories sledovateľov otravuje, automaticky sa znižuje kvalita príspevkov, pôsobí to spamovo atď.
Odporúčaný počet sa hýbe v rozmedzí 1-3 príspevkov týždenne a 1-5 stories denne.
V rámci stories však odporúčame dodržiavať vždy aspoň minimum, a to 1 denne! Konto následne po návšteve potencionálneho sledovateľa alebo sledovateľa samotného pôsobí aktívne, pričom aktívne účty dosahujú z pravidla lepšie výsledky.
V rámci samotného pridávania príspevkov a stories s ohľadom na čas, vám skvele poslúžia Instagram insights – štatistiky, ktoré máte dostupné priamo v aplikácii Instagram. Tie vám ukážu priamo časové rozmedzie, v ktorom sú vaši followeri najaktívnejši.
8. Používajte #hashtagy správne
Hashtagy boli v minulosti jedným z kľúčových spôsobov ako zvýšiť viditeľnosť a dosah. Dnes už vďaka popularite Instagramu a ich zneužívaniu nemajú takú veľkú moc, stále však musia byť súčasťou vašej Instagramovej stratégie.
Odporúčame používať 2-10 hashtagov v rámci jedného postu, a to hashtagy, ktorú sú relevantné, špecifické pre váš segment a nepôsobia príliš spamovo.
Ak sa chcete plne ponoriť do tejto problematiky, na internete nájdete mnoho článkov venujúcich sa tejto problematike.
9. Používajte výbery stories
Novinkou posledného roku je možnosť vytvoriť si zvýraznené albumy stories, v ktorých môžete zachovať najlepší obsah z jednotlivých kategórií/oblastí, ktorý produkuje váš profil, a ktorý môže byť zaujímavý pre ďalších návštevníkov.

Skvele spracované výbery stories má (aj graficky) profil @nesia.sk . Ide o „Videá, Rstudio tím, 3D návrhy…“.
10. Využívajte Instagram shopping / Instagram nákupy
Táto funkcia, ktorá nie je k dispozícii pre osobné účty, vám umožňuje predávať produkty priamo z príspevkov a z príbehov na Instagrame.
Ukážkový príspevok účtu @dm_slovensko .

Problematike Instagram shopping-u sa budeme venovať v najbližšom rozsiahlejšom článku.
V prípade záujmu o nezávislú konzultáciu nás neváhajte kontaktovať, prípadne si prečítajte viac v našom článku „Ako vám dokáže pomôcť Instamag„.
Náš tím profesionálov urobí z vášho konta dokonalý predajný a prezenčný nástroj!